Utlandsseglingar

Charter & Evenemang

ABC Seglarskola & Båtskola

har arrangerat marina företags- och gruppevenemang i Sverige och utomlands åt bl.a. :

Ericsson, Nokia, Riksbanken, SEB, Handelsbanken, ABB, Celsius, Pronator, Skanska, JM & Sveriges Radio.

NCC, Enator, HiQ, J&W, Svenska Dagbladet, TV4, Stockholm Convention Bureau, Stockholmsmässan, Sparbanken, Dagab & ICA (m.fl.). ​

Seglingsevenemang, ett alternativ till den traditionella konferensen

År 1992 arrangerade ABC Seglarskola & Båtskola Sveriges dittills största marina chartersegling i Stockholms skärgård för ett multinationellt företag med över 600 deltagande företagsledare från hela världen. Ca 100 charterbåtar i storleken 30- till 60 fot deltog i evenemanget.

Ett seglingsevenemang är ett bra alternativ till den traditionella konferensen. Segling kan användas som ett verktyg för att stärka och förbättra samarbetsförmågan inom ett företag eller en grupp (teambuilding).

Stärker Samarbetet

Genom gruppens gemensamma insats transporteras segelbåten mellan utsatta positioner och slutligen i mål. Alternativt kan två eller flera grupper utmana varandra med likvärdiga båtar i en kappsegling.

Vi skärddarsyr efter era önskningar

Seglingen kan kombineras med föreläsning, måltid och eventuellt övernattning i naturhamn eller gästhamn i skärgården. Vi skräddarsyr er konferens eller kick-off utifrån era önskemål och förutsättningar. För förslag och prisuppgifter är ni välkomna att kontakta oss på mail eller telefon.

Redo att boka?

Vänligen kontakta oss via länken nedan för bokning och prisinformation.