Besöksadress: Saltsjöbadsvägen 77-79,

Postadress: Stallvägen 1, 13335 Saltsjö-Duvnäs

Om oss

ABC Seglarskola & Båtskola arrangerar seglarkurser, motorbåtskurser samt navigationskurser i Stockholm – Stockholms skärgård.

ABC Seglarskola & Båtskola är ett familjeföretag som har varit aktivt i över 50 år och ligger i Saltsjö-Duvnäs och Saltsjöbaden bara en mil från Stockholms city. Syskonen Per och Ulrica Roald startade företaget och medverkar även i dag i olika kursavsnitt. Skolan har egen marina, ABC Marina, med båtplatser.

Vill du lära dig att navigera, segla? Hantera din motorbåt?

ABC Seglarskola/Båtskola har kurser för dig som vill utöva praktisk segling, motorbåtskörning-manövrering samt navigation teoretisk och praktisk till sjöss

ABC:s instruktörer har genomgått vår interna utbildning i pedagogik och metodik. Kursledare är erfarna utbildade lärare/pedagoger verksamma inom grund-, gymnasieskolor och högskolor/universitet. Ett viktigt motto för alla våra instruktörer/lärare är att inspirera alla kursdeltagare till att våga och testa tills den nya kunskapen sitter.
Hos ABC Seglarskola/Båtskola hittar du bland annat följande kurser:

Privatkurser på egen båt eller skolbåt

Välkommen!